Regulamin
REGULAMIN INTERNETOWEJ SPRZEDAŻY BILETÓW
1. DEFINICJE
1.1 Lumina - Lumina spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielanach Wrocławskich, ul. Błękitna 3, 55-040 Bielany Wrocławskie, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000635401, o numerze identyfikacji podatkowej NIP 8982223934, REGON 365339997.
Z Lumina można się skontaktować codziennie w godz. od 16:00 do 21:00 pod adresem: kontakt@luminapark.pl.
1.2. „Regulamin” – niniejszy Regulamin internetowej sprzedaży biletów na Wydarzenia organizowane przez Lumina na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
1.3. „System” – iKSORIS, system sprzedaży biletów poprzez stronę internetową.
1.4. „Strona” – Strona internetowa opublikowana pod adresem bilety.luminapark.pl, służąca do sprzedaży biletów poprzez System.
1.5. „Kupujący” – każda osoba korzystająca z Systemu: zarówno osoba fizyczna (konsument), podmiot gospodarczy, jak i inna jednostka organizacyjna dokonująca zakupu.
1.6. „Wydarzenie” – czasowa wystawa plenerowa z iluminacjami świetlnymi, organizowana przez Lumina w kilku miastach w Polsce pod nazwą Lumina Park, na którą bilet można zakupić przez Internet, z wykorzystaniem Systemu, zgodnie z Regulaminem.
1.7. „Bilet” – bilet wstępu na okaziciela uprawniający do jednorazowego wejścia na konkretne Wydarzenie.
1.8. „Strona płatności" – szyfrowana strona internetowa umożliwiająca dokonanie opłaty za Bilet. Dostawcą tych płatności jest PayU S.A. ul. GRUNWALDZKA 186, 60-166 POZNAŃ, NIP: 7792308495, REGON: 300523444, KRS: 0000274399, kapitał zakładowy: 7.789.000 PLN w całości opłacony.
2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2.1. Niniejszy Regulamin określa zasady sprzedaży internetowej Biletów przez Lumina z wykorzystaniem Systemu.
2.2. Warunkiem zakupu Biletów z wykorzystaniem Systemu jest zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie jego postanowień. Zaakceptowanie Regulaminu stanowi jednocześnie oświadczenie woli i stwarza prawne zobowiązania między Kupującym, a Lumina.
2.3. Kupujący zobowiązany jest do korzystania z Systemu w sposób zgodny z Regulaminem oraz przepisami obowiązującego prawa.
2.4. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z Systemem:
2.4.1. komputer lub inne urządzenie mobilne z przeglądarką internetową oraz dostępem do sieci Internet,
2.4.2. skrzynka poczty elektronicznej,
2.4.3. konto bankowe, umożliwiające dokonywanie płatności online za zakupione Bilety.
3. ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA
3.1. Złożenie zamówienia następuje poprzez wykonanie na kolejnych podstronach Systemu następujących czynności:
3.1.1. wyboru Wydarzenia, rodzaju i ilości Biletów,
3.1.2. poprawne wypełnienie obowiązkowych pól formularza zamówienia lub założenie konta Użytkownika,
3.1.3. sprawdzenie poprawności wprowadzonych danych i szczegółów zamówienia (na tym etapie będzie podana m.in. ilość i rodzaj Biletów, ich łączna cena wraz z podatkiem VAT, dzień, na jaki bilety będą zakupione),
3.1.4. złożenie oświadczenia o akceptacji warunków Regulaminu,
3.1.5. złożenie zamówienia poprzez kliknięcie w opcję KUPUJĘ I PŁACĘ,
3.1.6. przejście do Strony płatności, a następnie opłacenie zamówienia, zgodnie z pkt 4.
3.2. Kupujący, który złożył zamówienie, otrzyma na wskazany przez siebie adres e-mail powiadomienie o utworzeniu zamówienia.
3.3. Lumina zastrzega sobie prawo do ustanowienia limitu ilości Biletów dostępnych dla organizowanych Wydarzeń w określonych dniach i godzinach.
4. OPŁATA I REALIZACJA ZAMÓWIENIA
4.1. Aby zrealizować zamówienie, Kupujący zobowiązany jest do jego opłacenia w czasie do dwóch godzin od utworzenia zamówienia. Nieopłacenie zamówienia w terminie spowoduje jego automatyczne usunięcie. W przypadku usunięcia zamówienia, do Kupującego, na wskazany przez niego adres e-mail, zostanie automatycznie wysłana wiadomość o anulowaniu zamówienia.
4.2. Kupujący dokonuje płatności za utworzone zamówienie poprzez Stronę płatności.
4.3. Płatność wynikająca z jednego zamówienia powinna zostać dokonana jednorazowo, w całości.
4.4. Lumina nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek konsekwencje związane z
nieprawidłowościami w funkcjonowaniu banku, wskazanego przez Kupującego w trakcie
dokonywania płatności.
4.5. Lumina wystawia faktury na życzenie Kupującego, po zgłoszeniu takiego zapotrzebowania przez zaznaczenie opcji „Chcę otrzymać fakturę VAT” w trakcie składania zamówienia oraz podanie pełnych i poprawnych danych niezbędnych do jej wystawienia. Faktury wystawiane są po dokonaniu płatności.
4.6. Zaznaczając opcję „Chcę otrzymać fakturę VAT”, Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie faktury, w formie elektronicznej, na wskazany adres e-mail. Zgoda na przesłanie faktury w formie elektronicznej nie wyłącza prawa Lumina do wystawiania i przesyłania faktury w formie papierowej.
4.7. Lumina nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Kupującego, nieprawdziwych
lub błędnych danych niezbędnych do wystawienia faktury VAT.
4.8. Zamówienie jest realizowane po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty z systemu PayU.
4.9. Przyjęcie płatności i realizacja zamówienia zostaną potwierdzone automatycznie wygenerowaną przez System wiadomością e-mail. Na adres wskazany przez Kupującego zostanie wysłana wiadomość e-mail zawierająca zakupione Bilety zapisane w pliku w formacie PDF.
4.10. Lumina nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Kupującego danych dotyczących zamówienia osobom trzecim. Udostępnienie Biletu przez Kupującego osobie trzeciej wiąże się z ryzykiem wykorzystania przez tę osobę Biletu. Lumina honoruje Bilet osoby, która w takim przypadku zgłosi się jako pierwsza.
4.11. Lumina nie ponosi odpowiedzialności za skasowanie lub nieodebranie otrzymanych powiadomień przez Kupującego, a także za skutki podania nieprawdziwych lub błędnych danych w formularzu zamówienia, w szczególności za podanie przez Kupującego błędnego adresu e-mail.
5. BILETY
5.1. Ceny Biletów określa cennik Lumina. Lumina publikuje ceny Biletów na swojej stronie internetowej: bilety.luminapark.pl.
5.2. Ceny Biletów oraz Biletów ulgowych podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
5.3. Na stronie: https://luminapark.pl/regulamin-parku/ Lumina publikuje informację komu przysługuje prawo do Biletów ulgowych.
5.4. Brak możliwości zakupu Biletu za pośrednictwem Systemu nie oznacza braku biletów w
kasach przy Lumina Parkach.
5.5. Termin ważności określony jest na Bilecie.
5.6. Bilet należy okazać obsłudze Parku Lumina przy wejściu na Wydarzenie.
5.7. Osoby, które zakupiły Bilety ulgowe, zobowiązane są, w dniu wizyty wraz z Biletami okazać
pracownikom Lumina dokumenty uprawniające do zniżki.
5.8. Bilety ulgowe okazane bez dokumentu potwierdzającego uprawnienia do zniżki nie będą honorowane i nie podlegają zwrotowi.
6. DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
6.1. Administratorem danych osób kupujących Bilety jest Lumina spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą przy ul. Błękitnej 3, 55-040 Bielany Wrocławskie, e-mail: ado@luminapark.pl.
6.2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji usługi: umożliwienia zakupu Biletu na Wydarzenie, a także w zależności od sytuacji lub wniosku Kupującego: umożliwienia skorzystania z Biletu ulgowego (przez okazanie dokumentu uprawniającego do zniżki, przy czym nie jest on w żaden sposób utrwalany), wystawienia faktury, rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, a także do celów wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególność przepisów podatkowych. Podstawą prawną jest zatem realizacja umowy sprzedaży biletów (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wykonanie obowiązków wynikających z przepisów prawa w związku z ich sprzedażą (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
6.3. Odbiorcami danych osobowych będą upoważnione przez Administratora osoby lub podmioty, którym Administrator powierzył przetwarzanie danych, w szczególności świadczący usługi księgowe, obsługi informatycznej, technicznej, prawnej, osoby kontrolujące Bilety, a także podmioty uprawnione do otrzymania danych na podstawie przepisów prawa.
Niezależnym administratorem jest dostawca płatności internetowych - PayU S.A. ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań, NIP: 7792308495, REGON: 300523444, KRS: 0000274399.
6.4. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez okres realizacji umowy kupna-sprzedaży Biletu, w tym przez okres trwania i ochrony praw wynikających z umowy, a także wykonania praw i obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym przepisów podatkowych oraz przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
6.5. Państwa dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
6.6. Osobie, której dane osobowe są przetwarzane przysługuje prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych) w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
6.7. Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
6.8. Dane osobowe są chronione i przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie przepływu takich danych (RODO) oraz zgodnie z Ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych.
6.9. Informacje o przetwarzaniu danych w związku z użyciem na stronie plików cookies zamieściliśmy w dokumencie zatytułowanym „Polityka prywatności”, który został udostępniony pod adresem: https://luminapark.pl/polityka-prywatnosci/.
7. REKLAMACJE
7.1. Lumina ma prawny obowiązek dostarczenia produktów bez wad, zgodnych z Regulaminem.
7.2. Kupującemu przysługuje prawo do złożenia reklamacji, w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług przez Lumina, wynikających z zakupu i realizacji Biletu.
7.3. Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące zakupu i realizacji Biletów należy
przesyłać pocztą elektroniczną na adres mailowy: kontakt@luminapark.pl lub listem poleconym na adres Lumina wskazany w pkt 1.1.
7.4. W reklamacji Kupujący powinien podać:
7.4.1. numer zamówienia, którego dotyczy reklamacja,
7.4.2. przyczynę reklamacji wraz z opisem sytuacji, której reklamacja dotyczy,
7.4.3. imię i nazwisko,
7.4.4. adres e-mail,
7.4.5. numer telefonu,
7.4.6. adres Kupującego – jeśli reklamacja jest przesyłana listem poleconym (Lumina w takiej samej formie prześle pismo o jej rozpatrzeniu).
7.5. Reklamacje będą rozpatrywane przez Lumina w terminie do 14 dni od daty ich otrzymania. W przypadku, gdy reklamacja nie zawiera elementów określonych w ust. 7.4, Kupujący zostanie wezwany do uzupełnienia braków reklamacji. Jeśli braki w ww. informacjach uniemożliwiają jej rozpatrzenie, okresu uzupełnienia reklamacji przez Kupującego nie wlicza się do terminu jej rozpatrzenia.
7.6. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta, zwrot środków odbywa się przelewem na konto wskazane przez Kupującego.
7.7. Lumina nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo zgłoszone reklamacje, w szczególności za podanie nieprawidłowych lub nieprawdziwych danych przez Kupującego, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji.
8. WYŁĄCZENIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY I ZWROTÓW
8.1. Zakupione przez Internet Bilety na Wydarzenia nie podlegają zwrotowi ani wymianie na inne bilety lub na inny termin wydarzenia. Zwrot kosztów za zakupione Bilety może nastąpić, jedynie wtedy, gdy w dniu obowiązywania biletu dany Lumina Park został zamknięty. Zgodnie z Regulaminem Lumina Parku, taka sytuacja może mieć miejsce ze względów bezpieczeństwa, z powodu warunków atmosferycznych lub decyzji Rządu RP.
8.2. Zgodnie z art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta Kupującemu nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy i żądania zwrotu wartości zakupionych Biletów. Kupując bilet Kupujący oświadcza, że został o tym poinformowany.
9. DODATKOWE POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KORZYSTANIA Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
9.1. Korzystanie z usług elektronicznych, w tym z internetowej sprzedaży, wiąże się z potencjalnymi zagrożeniami opisanymi w ust. 9.2.
9.2. Do zagrożeń związanych z korzystaniem z usług świadczonych drogą elektroniczną należą:
9.2.1. Malware: złośliwe oprogramowanie wymierzone w użytkownika (w celu zdobycia o nim informacji) lub w system komputerowy (w celu jego uszkodzenia). Malware to ogólne pojęcie obejmujące: podczepiające się pod inne programy wirusy komputerowe, robaki często przesyłane pocztą elektroniczną, wykorzystujące luki systemowe lub niewiedzę użytkowników exploity oraz podszywające się pod inne programy konie trojańskie (np. programy szpiegujące, wymuszające okup czy przejmujące kontrolę nad systemem użytkownika).
9.2.2. Phishing: oszustwo w celu wyłudzenia poufnych informacji, często poprzez podszywanie się pod godne zaufania źródło (inną osobę lub instytucję), mogące doprowadzić do ujawnienia danych dostępowych do rachunku bankowego lub danych osobowych w zakresie potrzebnym oszustowi.
9.2.3. Spam: niechciane wiadomości email mogące zawierać treści niepożądane lub niebezpieczne
9.2.4. Włamania do systemu w wyniku zaniedbań użytkownika na skutek udostępniania loginu i hasła innym osobom, braku wylogowywania ze stron czy aplikacji lub udostępnienia urządzenia innym osobom czy też ustalania prostego loginu i hasła do systemów.
9.3. Aby ograniczyć zagrożenia opisane w pkt 9.2, zachęcamy do sprawdzania źródła wiadomości (rzeczywistego adresu e-mail nadawcy), treści wiadomości (jeśli odbiega od normy, najlepiej potwierdzić ją telefonicznie na inny numer telefonu niż jest podany w treści emaila), unikania klikania w podejrzane linki i otwierania przesłanych załączników, nie robienia płatności za niezamówione usługi oraz dopłat, jeśli cena została już raz zapłacona, a także polecamy korzystanie z oprogramowania antywirusowego i zapór sieciowych (firewall) oraz dbanie o systematyczne aktualizacje oprogramowania.
9.4. Po zakupie Biletu, Lumina Sp. z o.o. nigdy nie prosi o zapłacenie lub dopłacenie jakichkolwiek kwot z jakiegokolwiek powodu.
9.5Do podstawowych funkcji i celów oprogramowania lub danych, niebędących składnikiem treści usługi polegającej na umożliwieniu zakupu biletów online, należą: informowanie o dniach i godzinach otwarcia Parków (Wydarzeń), zabezpieczenia danych użytkowników, przechowywanie historii zakupów, obsługa reklamacji i zwrotów, analiza danych dotyczących sprzedaży i preferencji użytkowników, wysyłanie informacji, w tym informacji marketingowych.
10. POZOSTAŁE UREGULOWANIA
10.1. Lumina nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia transmisji danych na łączu Kupującego w trakcie dokonywania zakupu.
10.2. Przed wizytą na Wydarzeniu należy sprawdzić czy w wybranym dniu dany Lumina Park będzie otwarty dla zwiedzających oraz jakie wystawy będą dostępne do zwiedzania. Lumina publikuje informacje dotyczące godzin otwarcia oraz czasowego wyłączenia poszczególnych Parków lub ich części dla zwiedzających na swojej stronie internetowej: https://luminapark.pl/.
10.3. Lumina zastrzega sobie prawo wstrzymania lub ograniczenia sprzedaży internetowej w dowolnej chwili, ze względu m.in. na: siłę wyższą, ilość Kupujących, warunki atmosferyczne oraz inne okoliczności, które mogą utrudnić Kupującym bezpieczne i swobodne korzystanie z Wystawy, a także problemy techniczne oraz regulacje prawne.
10.4. Lumina zastrzega sobie prawo do dokonania zmiany Regulaminu w przypadku wystąpienia przynajmniej jednej z poniżej wskazanych ważnych przyczyn:
10.4.1. zmiany przepisów prawa w zakresie uregulowanym w Regulaminie (np. nakazujących inne uregulowanie tego zakresu, poszerzające zagadnienia, które należy uwzględnić, zmieniające regulację dotyczącą sądów konsumenckich),
10.4.2. konieczności dostosowania działalności Lumina do nakazów, orzeczeń, postanowień lub wytycznych wynikających z wydanych dla Lumina decyzji administracyjnych, orzeczeń sądowych lub istotnego orzeczenia sądowego lub decyzji organu administracji znajdującego zastosowanie w zakresie działalności Lumina - wpływającej na wzajemne prawa i obowiązki Stron lub też na inne postanowienia Regulaminu,
10.4.3. zmiany sposobu zakupu Biletów spowodowanej względami technicznymi lub technologicznymi,
10.4.4. zmiany w świadczeniu usług przez PayU S.A., od którego uzależniona jest możliwość zakupu Biletu zgodnie z Regulaminem,
10.4.5. zmiany danych kontaktowych / teleadresowych Lumina określonych w postanowieniach Regulaminu,
10.4.6. zmiany wynikające z rozszerzenia zakresu świadczonych usług o usługi, których świadczenie wymaga odrębnego uregulowania.
10.5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności kodeksu cywilnego, RODO, ustawy o prawach konsumenta, prawa telekomunikacyjnego i ustawy z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych.
10.6. Spory, których Stronom nie uda się rozstrzygnąć polubownie na drodze postępowania reklamacyjnego, zostaną poddane rozstrzygnięciu sądów powszechnych w Rzeczpospolitej Polskiej, chyba że co innego wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. Ewentualne spory pomiędzy Kupującym, niebędącym jednocześnie Konsumentem, zostaną poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Lumina.
10.7. Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa, które zgodnie z właściwymi regulacjami byłoby właściwe w przypadku braku wyboru.
10.8. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przez organizacje konsumenckie, tj.:
10.9.1. stały polubowny sąd konsumencki, o którym mówi art. 37 ustawy z dnia 15.12.2000 r. o Inspekcji Handlowej,
10.9.2. wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, który na podstawie art. 36 ustawy o Inspekcji Handlowej może przeprowadzić postępowanie mediacyjne w celu polubownego zakończenia sporu,
10.9.3. powiatowego/miejskiego rzecznika konsumentów – który świadczy pomoc prawną zapewniając m.in. bezpłatne poradnictwo konsumenckie i udziela informacji prawnych w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz występuje do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
10.10. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumentów z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. Można je znaleźć także na następujących stronach internetowych: https://www.uokik.gov.pl i https://www.rf.gov.pl.
10.11. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01 października 2025 r.